Keď Vám firma poskytuje finančné alebo nefinančné výhody, znamená to, že Vás nepovažuje iba za nástroj slúžiaci na vytváranie zisku. Chce Vás podporiť, motivovať a vzbudiť pocit stotožnenia. Chce kompenzovať vysoké pracovné tempo a nasadenie, ktoré od Vás očakáva. Ide o jednoduchý princíp, kedy Vy firme niečo odovzdávate a ona Vám dáva niečo späť.
Atraktivita firmy ako zamestnávateľa sa odvíja aj toho, aké benefity zamestnancom poskytuje.
Pre mnohých sú ponúkané benefity významným faktorom pri rozhodovaní sa, či príjmu pracovnú ponuku firmy. Majú dôležitú úlohu pri zabezpečovaní tzv. work-life balans, častokrát môžu byť významným doplnkom k mzde alebo marketingovým nástrojom na akvizíciu nových zamestnancov.
Investovanie do ľudí vedie k rastu ich hodnoty pre firmu. Z hľadiska kariérneho rozvoja zamestnancov a zvyšovania ich kvalifikačnej a vzdelanostnej úrovne zamestnávatelia poskytujú rôzne školenia, vzdelávacie a jazykové kurzy. Tieto môžu zamestnanci navštevovať aj počas pracovnej doby.
Benefity, či už peňažnej, alebo nepeňažnej povahy, sú dôležitým motivačným prvkom. Vďaka nim sa zlepšuje celkové vnímanie zamestnávateľa, ktorý aj takouto formou dokazuje, že mu na svojich zamestnancoch záleží.