V dnešnom článku si vysvetlíme, ako efektívne napísať motivačný list, prečo je motivačný list taký dôležitý a aké kroky môžeme podniknúť na zvýšenie našich šancí na úspech.
Nikto z nás nechce investovať veľa času do tvorby motivačného listu, ktorý nebude hodnotný. Ak sa chcete dozvedieť, ako napísať motivačný list, prečítajte si tento článok!

Dôležitosť motivačného listu
Motivačný list je kľúčovým prvkom pri prezentácii seba samého a zdôraznení emócii a kvalít nášho životopisu. Je nevyhnutné, aby náš motivačný list reflektoval kvalitu nášho životopisu. Motivačný list by mal taktiež obsahovať niekoľko bodov, prečo je pre nás táto pracovná ponuka kľúčová a prečo ju chceme získať.
Ako napísať motivačný list ?
Ak chceme aby náš motivačný list mal úspech, pýtajme sa kreatívne otázky.
- Napríklad: „Je vaša spoločnosť pripravená na zmeny v oblasti AI? Vedeli ste, že do 10 rokov môže AI ovplyvniť až 30% vašich zamestnancov?“ V predchádzajúcej práci som AI aktívne využíval pri svojich každodenných aktivitách a verím, že by som vám dokázal pomôcť s vašimi firemnými procesmi.
- Alebo: „Pri vašich ekonomických výsledkoch som si všimol, že ste v roku 2023 zvýšili svoje tržby o 31% a zisk o 14%, čo je veľmi pekný výsledok. Rád by som sa stal súčasťou vášho úspešného business príbehu a prispel k ďalšiemu rastu spoločnosti.“

Kľúčové prvky motivačného listu
- Zodpovedajúca kvalifikácia a skúsenosti. – Spomenúť, že sa na danú pracovnú ponuku hodíme a máme na to predchádzajúce skúsenosti.
- Správny výber slov. – Je potrebné použiť vhodné slová a formulácie, aby sme daného zamestnávateľa zaujali.
- Naštudovať si informácie o danej spoločnosti. – Vedieť čomu sa spoločnosť venuje, ich „core business“ a možnosti zlepšenia firmy zo svojej pozície.
- Personalizácia motivačného listu. – Prispôsobme motivačný list konkrétnej spoločnosti a pracovnej pozícii. Nie je vhodné použiť jeden motivačný list pre dvoch rôznych zamestnávateľov. Ak tak urobíme, náš motivačný list nebude obsahovo správny a tým pádom nebude plniť svoju funkciu.
- Zdieľanie osobného príbehu a skúseností. – Autentickým prvkom v motivačnom liste je spomenúť svoje zážitky a skúsenosti z reálneho pracovného života. Náš motivačný list bude pre budúceho zamestnávateľa hodnotnejší.
- Preukázať záujem o pracovnú pozíciu. – Vyjadrenie záujmu o konkrétnu pozíciu a spoločnosť, na ktorú sa uchádzame, je ďalším kľúčovým prvkom, ako napísať motivačný list. Je vhodné použiť vety typu: “Je pre mňa cťou pracovať na tejto pozícii vo vašej spoločnosti a spoločne ju posúvať vpred“. Z tejto formulácie je jasné, že nie ste „one man show“ zamestnanec a uvedomujete si, že na úspech je potrebný kolektívny výkon celej spoločnosti.
- Profesionálny tón. – Držať pri písaní motivačného listu profesionálny tón, kombinovať ho s originalitou a kreativitou, aby náš motivačný list zaujal posudzujúceho personalistu.